SMAKOWAĆ ŻYCIE, czyli sztuka mindfulness

Czy znacie sztukę świadomego życia, zwaną mindfulness? W Polsce znana jest pod nazwą praktyka uważności, czyli skupienie się na TERAZ, TUTAJ. Do technik mindfulness należą: świadome oddychanie, mindful joga, świadomość ciała, medytacja oraz medytacja w ruchu. Być może w oddzielnym wątku rozwinę te techniki. Teraz chciałabym skupić się na wskazówkach, jakich udzielił Jon Kabat-Zinna do praktyki mindrfulness:

1. Powstrzymaj się od osądów. Określona sytuacja przybiera inne barwy, gdy spojrzysz na nią z innej perspektywy. Nabierz więcej dystansu do siebie i zdarzeń.

2. Odczuwaj i obserwuj. Pozwól, aby myśli i emocje przepływały przez ciebie. Nie goń ich, nie analizuj, nie reaguj na nie nawykowo. Pozwól im zaistnieć, swobodnie przepłynąć przez ciebie, lecz nie utożsamiaj się z nimi.

3. Miej umysł początkującego – bądź otwarty na wszystko, co może się pojawić.

4. Akceptuj – swoje myśli, uczucia, reakcje, wydarzenia w twoim życiu. Nie stawiaj im oporu.

5. Ufaj sobie, bądź cierpliwy.

A teraz rozejrzyj się wokół siebie. Zanurz się na moment w chwili obecnej. Rozsmakuj się w niej…

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s