Ćwiczenia oddechowe na stres, zmęczenie i pobudzenie

Czy wpadlibyście na pomysł, że to, którą dziurką nosa oddychacie, wpływa na energię organizmu? :)

Oto dwa ćwiczenia: 1. na zredukowanie stresu i napięcia, 2. na pobudzenie.

1. Oddychanie LEWĄ DZIURKĄ nosa – blokujemy palcem prawą dziurkę nosa (przytykając palcem prawe skrzydełko nosa), spokojnie oddychamy wyłącznie lewą dziurką. Ćwiczenie można wykonywać przez kilka minut. Uaktywniamy wówczas pracę prawej półkuli odpowiedzialnej za relaks. Taki sposób oddychania pomaga się wyciszyć, uspokoić, a osoby, które mają problemy z zaśnięciem, mogą zrezygnować z liczenia baranów na rzecz oddychania lewą dziurką.

2. Oddychanie PRAWĄ DZIURKĄ nosa – blokujemy palcem lewą dziurkę, spokojnie oddychamy wyłącznie prawą dziurką. W ten sposób uaktywniamy lewą półkulę mózgową. Ćwiczenie można wykonywać przez kilka minut – zawsze wtedy, gdy będziemy chcieli się uaktywnić, pobudzić w naturalny sposób.

 

*CzaroMarownik 2013

About these ads
By nastoletniaczarownica Posted in MAGIA

Dodaj komentarz

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s